Uraloğlu, projenin İpsala gümrük tesisleri çıkışından başlayıp yaklaşık bin 500 metre sonra Kipi gümrük tesisleri girişinde son bulduğunu söyledi.
Bakan Uraloğlu, Meriç Nehri üzerinde bulunan mevcut İpsala-Kipi Köprüsü’nün 1958 yılında yapıldığını, incelemerde köprüde yapısal bir problem olmadığını ancak artan ağır taşıt trafiği ve turist kullanımının yoğunlaşması nedeniyle köprünün yetersiz kaldığının tespit edildiğini belirtti. Uraloğlu, 2004 yılında Atina’da imzalanan Mutabakat Zaptı ile iki ülkeyi bağlayan ulaşım alt yapısını geliştirmek üzere İpsala-Kipi sınır geçiş bölgesinde, ikinci bir karayolu sınır geçiş köprüsünün ortak inşa edilmesi kararı alındığını anımsattı.
19 YILDA BİR ANTLAŞMA BİR PROTOKOL
Bakan Uraloğlu’nun verdiği bilgiye göre ikinci köprünün yapımı için 10 Haziran 2006’da köprü projesinin Yunanistan tarafından yapılacağına ilişkin antlaşma imzalandı. 2014’te köprünün konum ve tam yerini belirten harita ve üzerindeki sınır hattını belirterek sınır geçiş köprüsü planının belirlenmesine ilişkin protokol imzalandı. 2017’de teknik düzeyde bir toplantı yapılmasına; toplantının (Ortak Planlama ve İzleme Projesi Komitesi) OPİPK formatında olmasına karar verildi.
AYRI İHALE ORTAK DENETİM
Ortak Planlama ve İzleme Komitesi’nin 2018 yılından bugüne kadar çeşitli toplantılar yaptığını ifade eden Bakan Uraloğlu, bu toplantılarda alınan teknik kararları ise şöyle özetledi:
“Köprü tabliyesinin altı ile nehir yüzeyi arasında temiz yüksekliğin 10 metre olması hususu ortak olarak kabul gördü. Tek tabliyede 2×2 şeritli, kısa pilonlu ekstradoz köprü tipine göre çalışılması; ana köprü hesap açıklıklarının 110m-180m-110m olması; yaklaşım köprüsü hesap açıklıklarının 44 metre olarak projelendirilmesi; köprünün Yunanistan tarafının ayrı, Türkiye tarafının ayrı olarak yapım ihalesine çıkılması, yapım sırasında hem Yunanistan tarafı yüklenici firmasını hem de Türkiye tarafı yüklenici firmasını denetleyecek ortak bir denetim gurubunun oluşturulması; köprüde yapı sağlığı izleme sistemi ve işletme merkezi kurulmasına karar verildi.”
SİLİVRİ’YE UZANCAK
Avrupa E-84 yolu veya D-110 Karayolu’nun, Avrupa E-yolları ağının Türkiye’de bulunan bir parçası olarak, İpsala yakınlarında Yunanistan sınırından başlayıp Silivri’de son bulduğunu kaydeden Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada “Bu hat doğu batı referanslı olarak yaklaşık 180 km uzunluğundadır. Proje ekseni, İpsala gümrük tesisleri çıkışından başlayıp ve yaklaşık bin 500 metre sonra Kipi gümrük tesisleri girişinde son bulmaktadır” dedi.